Garantie op onderhoud en reparatie bij Louwman
Weten waar u aan toe bent
Uw auto is bij ons in onderhoud, is kort geleden aan reparatie onderhevig geweest, en werkt nog niet naar behoren. Wat moet u doen? Naast de fabrieksgarantie en BOVAG garantie kan het zijn dat u in aanmerking komt voor garantie wanneer uw auto bij Louwman in onderhoud is. Wij begrijpen maar al te goed dat het prettig is om te weten waar u aan toe bent op het moment dat uw auto onverwachte gebreken blijkt te vertonen. In welke gevallen gelden welke garanties? Hieronder vindt u informatie over de garantie voorwaarden op reparatie, welke werkwijze Louwman hierbij hanteert, de garantie voorwaarden op Optifit accu's en de werkwijze hiervan.
Garantiereparaties
Uw auto is bij ons in onderhoud. Met de juiste zorg en aandacht voeren wij de reparaties en/of het onderhoud uit op uw auto. Helaas kan het voor komen dat bepaalde onderdelen of aspecten die nog niet zo lang geleden zijn gerepareerd onverwachts gebreken vertonen. Wanneer een gebrek niet is ontstaan door onjuist gebruik of een externe oorzaak zijn wij bij Louwman genoodzaakt de gebreken van onderdelen aan uw auto kosteloos te repareren en/of te vervangen. We zetten de garantievoorwaarden omtrent onderhoud en reparatie overzichtelijk voor u op een rijtje.
Bij reparatie maken wij bij onze Louwman vestigingen gebruik van originele onderdelen van onze merken Toyota, Lexus, Mazda, Suzuki & Mitsubishi. De garantie op reparatie wordt dan ook voor een periode van 1 jaar gegarandeerd. Wanneer er montage-, productie- of materiaalfouten aan uw auto zichtbaar zijn als gevolg van een reparatie bij Louwman zullen deze kosteloos worden verholpen. Garantie beperkt zich tot de arbeid, de onderdelen en eventueel werk dat door derden is uitgevoerd. Incidentele kosten of gevolg kosten komen niet voor garantievergoeding in aanmerking.
Problemen die voortkomen uit veranderingen of het aanbrengen van onderdelen of apparaten, die niet door Louwman zijn geleverd, vallen niet onder de garantie. Dit geldt tevens voor problemen als gevolg van schade of oneigenlijk gebruik. Daarnaast worden ongeval-reparaties en problemen die voortkomen uit ongelukken, vergissingen, verkeerd gebruik, opzettelijk misbruik, nalatigheid, onwetendheid, onzorgvuldig handelen of onjuiste opslag niet door garantie gedekt.
Naast bovenstaande punten is het ook mogelijk dat bepaalde onderdelen en materialen in uw auto na veelvuldig gebruik slijtage of defecten vertonen. Het vervangen van deze materialen is onderdeel van het normaal regulier onderhoud en zal daardoor niet voor garantie worden vergoed. Om u zo goed mogelijk te informeren wat betreft garantie kunt u in onderstaand lijstje zien welke onderdelen slijtage gevoelig zijn en welke materialen er na enige tijd aan vervanging toe zijn zonder dat deze vergoed worden. Wanneer er bij onderstaande onderdelen sprake is van een productie- of materiaalfout kan er een garantieaanvraag worden ingediend.
- Lampen (met uitzondering van halogeen lampen en Xenon verlichting)
- Zekeringen
- Bougies
- Aandrijfriemen (met uitzondering van nokkenasriem)
- Filterelementen
- Remvoeringen
- Remblokken
- Ruitenwisserbladen
- Elektrolyt
- Koelvloeistof
- Brandstof
- Vloeistoffen
- Olie
- Vet
- Smeermiddelen
- Toevoegingen
Werkwijze bij garantiereparaties
Garantiereparaties worden, met uitzondering van problemen die de veiligheid in gevaar kunnen brengen, alleen vergoed naar aanleiding van een door de klant geuite klacht en wanneer aan de garantievoorwaarden is voldaan. Als dit het geval is, wordt de reparatie kosteloos voor u uitgevoerd. Garantie op een eerder uitgevoerde reparatie geldt enkel wanneer de uitgevoerde reparatie door de klant is betaald.- Neem contact op met uw serviceadviseur
Garantievoorwaarden Optifit accu's
Het kan voor komen dat de Optifit-accu van uw auto het onverwachts begeeft. Voor nieuwe personenauto's geldt op een defecte accu een garantietermijn van 36 maanden of 100.00 kilometer. Dit is afhankelijk van welk limiet als eerste wordt bereikt. Het eerste jaar is hierbij uitgesloten. Gedurende deze garantieperiode geldt een vergoeding van 100% van de totale reparatie. Als na een test van de accu met de daarvoor voorgeschreven apparatuur blijkt dat de batterij defect is, is het mogelijk dat de accu in aanmerking komt voor een kosteloze vervanging. Onze merken Toyota, Lexus, Mazda, Suzuki en Mitsubishi maken bij vervanging gebruik van Optifit accu's. Op een Optifit accu geldt een volledige 3 jaar garantie zonder enige kilometerbeperking. Werkt uw accu niet naar behoren en wilt u graag advies vraag het aan onze werkplaats adviseurs of maak direct online een werkplaatsafspraak. Voor meer informatie over garanties kunt u terecht bij onze garantiemedewerkers.Terugroepacties
Het kan helaas ook voor komen dat onderdelen vaker defect zijn en daarbij uw veiligheid in gevaar loopt. In dat soort gevallen zal de fabrikant een recall, ofwel een terugroepactie, op touw zetten. Bij een recall dienen alle soortgelijke modellen terug te worden gebracht naar de fabriek om de kapotte onderdelen te kunnen herstellen. Dit wil zeggen dat controle en eventuele aan passingen kosteloos voor u door ons als dealer zullen worden vervangen.- Wat te doen bij een terugroepactie?