Dit zijn de beste auto's binnen het D-segment van 2022
Inhoud

Dit zijn de beste auto's binnen het D-segment van 2022

Sander
Door Sander in Algemeen op 02 augustus 2022
Specifiek op zoek naar een d-segment auto, ook wel de middenklasse auto? Of gewoon benieuwd naar welke bolides binnen het d-segment vallen? Hier vind je alle informatie: wat is de d-segment auto, wat is de beste middenklasse auto en wat zijn de voordelen?

Wat is een d-segment auto?

De d-segment auto is weer een stukje groter dan het c-segment. De auto's in het c-segment noemen we ook wel de compacte middenklasse — het d-segment is de (reguliere) middenklasse. Je krijgt voor je geld ook wat meer auto: in centimeters en in luxe. Met deze bolides ga je met gemak op reis met de caravan en neem je ook nog eens passagiers en bagage mee. Er blijft weinig te wensen over!

Een overzicht van aanraders van auto's in het d-segment: de middenklasse auto

De middenklasse auto kost wat, maar dan heb je ook wat. Niet alleen de aanschaf ligt een stukje hoger dan bij het c-segment, ook wegenbelasting, brandstof en onderhoud kosten wat meer. Benieuwd naar de beste auto in d-segment? We sommen er een aantal voor je op!

Peugeot 508: grenzeloos plezier met deze d-segment auto

De nieuwe Peugeot 508 is nogal een upgrade als je het vergelijkt met de voorganger. Design dat direct de aandacht trekt, prima weggedrag, sportieve uitstraling, comfort: deze d-segment auto heeft het allemaal. Ook qua veiligheid is de 508 dik in orde. Deze bolide belooft radicaal rijplezier en zeker als je kiest voor de Sport Engineered, maakt Peugeot dit meer dan waar.

BMW 3-serie: sportief, betrouwbaar en succesvol

Al 40 jaar lang staat de BMW 3-serie voor rijplezier. In al die tijd is de 3-serie verbeterd en verfijnd tot de bolides van nu. De 3-serie staat voor sportiviteit in de middenklasse zoals geen enkele andere middenklasse auto dat kan. BMW maakte de motoren steeds zuiniger, het design opvallender en het comfort en rijplezier grootser. Een van de beste middenklasse auto's.

Mazda 6: de spannende verschijning in het d-segment

De Mazda 6 is sinds de facelift nog steeds een spannende verschijning: het design valt bij velen in de smaak — net als het voorbeeldige weggedrag, de grote kofferbak en het luxe head-up display. De Mazda 6 was altijd al een van de beste auto's (d-segment) en dat is-ie nog steeds. Alerte besturing, comfortabele vering, een grote kofferbak — de Mazda 6 is een heerlijke middenklasse auto om mee op pad te zijn.

Mercedes-Benz C-klasse: ruime en slimme middenklasse auto

De nieuwste generatie C-klasse is in 2021 geïntroduceerd. Met meer zitruimte dan ooit, grote beeldschermen, het moderne design en een hightech interieur. De C-klasse is hét paradepaardje van Mercedes-Benz en dat is precies waarom ze de middenklasse auto regelmatig vernieuwen. Je hebt ook ruime keuze: een sedan, stationcar, coupé en cabriolet. Alles op hun beurt verkrijgbaar in verschillende stijlen, zoals een Classic, Avantgarde, luxe Exclusive en sportieve AMG-Line. Het zijn de kwaliteiten van de C-klasse die 'm zo populair maken: luxe, rijcomfort en veiligheid. Met recht een van de beste auto's in het d-segment.

Lexus IS: betrouwbaar en comfortabel

De Lexus IS is een fraaie verschijning op de Nederlandse wegen. Hij is comfortabel met een vleugje dynamiek en dankzij de hybride aandrijflijn ook nog eens zuinig. In het interieur wordt je in de watten gelegd door de mooie afwerking en complete uitrusting. Met de veiligheid zit het snor en de limousine is eenvoudig te besturen. Een verdiende plek in het lijstje van beste auto's d-segment.

Mercedes-Benz GLC: het luxe werkpaard

Als je de GLC, een van de beste middenklasse auto's, in een paar woorden omschrijft: ruim, comfortabel, soepel, snel. De SUV oogt groot en stoer, is sterk en zuinig. Een praktische middenklasse auto, met hoogwaardige aankleding en een stoot rijplezier.

Volkswagen Passat: maximale ruimte en intelligentie

Een van de ruimste middenklasse auto's: de Volkswagen Passat. Terwijl de Passat korter is dan de Opel Insignia, is de ruimte subliem: een bagageruimte van 650 liter is knap te noemen. En zelfs lange mensen zitten uitstekend op de vaak krappere achterbank. Naast ruim is deze bolide ook erg slim: meerdere rijhulpen zorgen voor moeiteloos en veilige ritten. Een van de beste auto's in het d-segment.

Audi A4: de meest verkochte Audi en een van de beste middenklasse auto's

Hoewel de Audi A4 niet echt innovatief is qua techniek, is het wel een van de beste auto's uit het d-segment. De A4 zit en rijdt dankzij de doordachte ergonomie heerlijk, heeft prima rijgedrag en staat natuurlijk bekend om de strakke vormgeving en perfecte afwerkingskwaliteit. Tegenwoordig ook niet meer zo dorstig, veiliger dan ooit en een adequate schokdemping voor comfortabele ritjes. Enige minpuntje: de bagageruimte valt tegen.

Opel Insignia: de alleskunner

De Insignia is de opvolger van de Vectra en rijdt veel beter en ziet er ook veel beter uit. Het is een stoere, toch wel wat beschaafde auto zonder al te veel poespas. Deze bolide kan alles: zakelijk comfortabel rijden, meedoen als gezinswagen, sportief zijn, bescheiden zijn. Nadeel is dat de Insignia niet de zuinigste in zijn soort is.

Volvo V60: de vrolijke vriend

De Volvo V60 is een echte allemansvriend. De vernieuwde V60 is robuust en dat maakt dat-ie zelfs vaak voor zijn grotere en duurdere broer wordt aangezien. Hij is gespierd, ruim en goed uitgerust. Over alles is nagedacht: het piekfijne design, de gebruiksvriendelijke bagageruimte, moderne techniek, veel aandacht voor veiligheid. Het is niet voor niets dat deze auto al generaties lang een succesnummer is. Een van de beste auto's in het d-segment.

Lees meer → welke autosegmenten en -klassen zijn er?

Blijf op de hoogte.
Volg ons op social media