Overstappen
Ik wil klant worden / opzeggen
U bent eruit. U gaat overstappen van verzekeraar. Hoe kunt u dit het beste aanpakken?
Aandachtspunt bij overstappen
U wilt niet tijdelijk onverzekerd of dubbel verzekerd zijn. In het eerste geval loopt u een groot risico, in het tweede geval betaald u teveel premie. Het is daarom belangrijk dat de opzegdatum van uw oude verzekering hetzelfde is als de ingangsdatum van uw nieuwe verzekering.Opzegtermijn oude verzekering
Afhankelijk van uw oude verzekeraar heeft u een opzegtermijn. Meestal is dit één maand maar dit kan langer of korter zijn. Wat uw opzegtermijn is kunt u vinden op uw polisblad of opvragen bij uw huidige verzekeraar.Hulp bij overstapen
Volg dan de volgende stappen om uw verzekering bij uw oude verzekeraar op te zeggenSchriftelijk
- Print het opzegformulier
- Vul de gegevens in
- Onderteken de opzegbrief
- Stuur deze brief naar uw oude verzekeraar
Digitaal
De meeste verzekeraars accepteren tegenwoordig opzeggingen per e-mail. Stuur een e-mail naar de oude verzekeraar met daarin het polisnummer, datum van opzegging en uw persoonsgegevens. U kunt ook bovenstaande opzegbrief als bijlage meesturen.Onze contactgegevens
088 - 52 50 635[email protected]
Correspondentieadres
Postbus 10975602 BB Eindhoven
Ik wil mijn verzekering bij Louwman opzeggen
Om te voorkomen dat u dubbel verzekerd bent is het belangrijk dat uw opzegtermijn overeenkomt met een eventuele nieuwe verzekering. Dit zijn onze opzegtermijnen:
- Nadat u de polis hebt ontvangen, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kunt de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen.
- Na het eerste jaar kunt u elke dag uw verzekering opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- Indien u bijvoorbeeld uw auto verkocht hebt of anderszins niet meer in uw bezit is dan kunt u uw verzekering per direct opzeggen. De datum op het vrijwaringsbewijs is daarbij leidend.
Waarom kiezen voor Louwman Autopolis?
Zorgeloos rijplezier verzekerd
3 jaar aanschafwaarde garantie mogelijk
Bij totaal verlies door diefstal of schade...
Bij totaal verlies door diefstal of schade...
Behoud van fabrieksgarantie bij schadeherstel
Wanneer mogelijk repareert uw Louwman...
Wanneer mogelijk repareert uw Louwman...
Hulp bij opzeggen van uw huidige verzekering
U bent eruit. U gaat uw auto verzekeren...
U bent eruit. U gaat uw auto verzekeren...
Altijd 14 dagen bedenktijd
Mocht u onverhoopt toch niet tevreden...
Mocht u onverhoopt toch niet tevreden...
€0,- eigen risico (€75,- bij totale ruitvervanging)
Geen eigen risico indien u bij schade de...
Geen eigen risico indien u bij schade de...
Schadeherstel bij uw eigen Louwman dealer
Schadeherstel vindt gewoon plaats bij uw...
Schadeherstel vindt gewoon plaats bij uw...
Gratis vervangend vervoer*
Laat u uw auto repareren bij een Louwman...
Laat u uw auto repareren bij een Louwman...
No claim garantie bij niet verhaalbare schade
Standaard valt u niet terug in uw no...
Standaard valt u niet terug in uw no...
Direct uw polis en groene kaart
Door de online acceptatie ontvangt u...
Door de online acceptatie ontvangt u...
Veelgestelde vragen
Afsluiten
Heb ik een eigen risico?
Als u alleen WA verzekerd bent heeft u geen eigen risico. Het eigen risico geldt alleen voor schade aan uw eigen auto en dus niet voor schade aan anderen of andermans spullen.
Bent u WA + Casco Beperkt of WA + Casco Compleet verzekerd? U heeft geen eigen risico indien u bij schade de auto laat repareren via uw Louwman dealer.
Laat u de schade ergens anders repareren? Dan heeft u een eigen risico van € 150,-. Voor een ruitvervanging geldt altijd een eigen risico van € 75,-, ook bij reparatie door een Louwman dealer.
Bent u WA + Casco Beperkt of WA + Casco Compleet verzekerd? U heeft geen eigen risico indien u bij schade de auto laat repareren via uw Louwman dealer.
Laat u de schade ergens anders repareren? Dan heeft u een eigen risico van € 150,-. Voor een ruitvervanging geldt altijd een eigen risico van € 75,-, ook bij reparatie door een Louwman dealer.
Betalen
Ik ontvang een boete van het RDW maar ik ben wel verzekerd, wat nu?
Ieder voertuig dient minimaal WA verzekerd te zijn. Het RDW is de instantie die controleert of iedereen wel verzekerd is. Indien blijkt dat een voertuig niet verzekerd is kunnen zij een boete opleggen.
Heeft u een brief ontvangen van het RDW? En bent u van mening dat u vanaf de genoemde datum wel verzekerd bent? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Artikel 34 WAM-verklaring
Indien blijkt dat u inderdaad verzekerd bent zullen wij een artikel 34 verklaring verstrekken. Op basis van deze verklaring weet het RDW dat u wel verzekerd bent geweest op de genoemde datum. De boete komt daarmee te vervallen.
Heeft u een brief ontvangen van het RDW? En bent u van mening dat u vanaf de genoemde datum wel verzekerd bent? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Artikel 34 WAM-verklaring
Indien blijkt dat u inderdaad verzekerd bent zullen wij een artikel 34 verklaring verstrekken. Op basis van deze verklaring weet het RDW dat u wel verzekerd bent geweest op de genoemde datum. De boete komt daarmee te vervallen.
Schade
Waar moet ik mijn schade herstellen?
Om de schadelast beheersbaar te houden willen wij graag dat u de schade laat repareren door één van de aangesloten dealers van Louwman.
Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.
Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.
Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op gratis vervangend vervoer als u uw auto laat repareren door een bij Louwman aangesloten dealer.
Opzeggen / overstappen
Wat is mijn opzegtermijn?
Wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Uw opzegtermijn is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. U kunt als volgt bepalen wat uw opzegtermijn is.
- Nadat u de polis heeft aangevraagd, heeft u 14 dagen de tijd om de verzekering ongedaan te maken (14 dagen bedenktijd). Als u gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan bent u niet verzekerd geweest.
- Na het eerste jaar kunt u elke dag uw verzekering opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 60 dagen.
- Uw verzekering eindigt zodra u naar het buitenland verhuist.
- Uw verzekering eindigt ook zodra u er geen belang meer bij heeft. Een autoverzekering eindigt bijvoorbeeld als u uw auto verkoopt of als uw auto total loss is. Geeft u dit wel altijd aan ons door!
- U betaalt alleen premie voor de dagen dat u verzekerd bent. Eventueel teveel betaalde premie storten wij aan u terug.
Krijg ik mijn teveel betaalde premie terug?
Stel: u heeft uw verzekering bij ons beëindigd, maar u heeft wel al een maand of een jaarpremie voldaan. Wat gebeurt er dan met uw geld?
U krijgt dan van ons het geld van de dagen die u niet meer verzekerd bent, maar wel heeft betaald gewoon terug.
U krijgt dan van ons het geld van de dagen die u niet meer verzekerd bent, maar wel heeft betaald gewoon terug.
Handige documenten
De onderstaande documenten en formulieren helpen u met het zoeken naar of doorgeven van informatie.
Voorwaarden autoverzekering
Onze voorwaarden bestaan uit meerdere onderdelen. Deze onderdelen vormen samen één geheel.