Overstappen
Ik wil klant worden / opzeggen
U bent eruit. U gaat overstappen van verzekeraar. Hoe kunt u dit het beste aanpakken?
Aandachtspunt bij overstappen
U wilt niet tijdelijk onverzekerd of dubbel verzekerd zijn. In het eerste geval loopt u een groot risico, in het tweede geval betaald u teveel premie. Het is daarom belangrijk dat de opzegdatum van uw oude verzekering hetzelfde is als de ingangsdatum van uw nieuwe verzekering.Opzegtermijn oude verzekering
Afhankelijk van uw oude verzekeraar heeft u een opzegtermijn. Meestal is dit één maand maar dit kan langer of korter zijn. Wat uw opzegtermijn is kunt u vinden op uw polisblad of opvragen bij uw huidige verzekeraar.Hulp bij overstapen
Volg dan de volgende stappen om uw verzekering bij uw oude verzekeraar op te zeggenSchriftelijk
- Print het opzegformulier
- Vul de gegevens in
- Onderteken de opzegbrief
- Stuur deze brief naar uw oude verzekeraar
Digitaal
De meeste verzekeraars accepteren tegenwoordig opzeggingen per e-mail. Stuur een e-mail naar de oude verzekeraar met daarin het polisnummer, datum van opzegging en uw persoonsgegevens. U kunt ook bovenstaande opzegbrief als bijlage meesturen.Onze contactgegevens
088 - 52 50 635[email protected]
Correspondentieadres
Postbus 10975602 BB Eindhoven
Ik wil mijn verzekering bij Louwman opzeggen
Om te voorkomen dat u dubbel verzekerd bent is het belangrijk dat uw opzegtermijn overeenkomt met een eventuele nieuwe verzekering. Dit zijn onze opzegtermijnen:
- Nadat u de polis hebt ontvangen, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kunt de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen.
- Na het eerste jaar kunt u elke dag uw verzekering opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- Indien u bijvoorbeeld uw auto verkocht hebt of anderszins niet meer in uw bezit is dan kunt u uw verzekering per direct opzeggen. De datum op het vrijwaringsbewijs is daarbij leidend.
Waarom kiezen voor Louwman Autopolis?
Zorgeloos rijplezier verzekerd
3 jaar aanschafwaarde garantie mogelijk
Bij totaal verlies door diefstal of schade...
Bij totaal verlies door diefstal of schade...
Behoud van fabrieksgarantie bij schadeherstel
Wanneer mogelijk repareert uw Louwman...
Wanneer mogelijk repareert uw Louwman...
Hulp bij opzeggen van uw huidige verzekering
U bent eruit. U gaat uw auto verzekeren...
U bent eruit. U gaat uw auto verzekeren...
Altijd 14 dagen bedenktijd
Mocht u onverhoopt toch niet tevreden...
Mocht u onverhoopt toch niet tevreden...
€0,- eigen risico (€75,- bij totale ruitvervanging)
Geen eigen risico indien u bij schade de...
Geen eigen risico indien u bij schade de...
Schadeherstel bij uw eigen Louwman dealer
Schadeherstel vindt gewoon plaats bij uw...
Schadeherstel vindt gewoon plaats bij uw...
Gratis vervangend vervoer*
Laat u uw auto repareren bij een Louwman...
Laat u uw auto repareren bij een Louwman...
No claim garantie bij niet verhaalbare schade
Standaard valt u niet terug in uw no...
Standaard valt u niet terug in uw no...
Direct uw polis en groene kaart
Door de online acceptatie ontvangt u...
Door de online acceptatie ontvangt u...
Veelgestelde vragen
Betalen
Wat zijn de mogelijkheden waarmee ik kan betalen bij de vestiging?
U kunt bij alle vestigingen betalen met de pin en in een noodgeval is iDeal ook geen probleem. Voor uw en onze veiligheid accepteren wij geen contact geld en er is ook geen contant geld op de Louwman vestigingen aanwezig. Lees meer over de betaalmogelijkheden.
Bij geen enkele vestiging is er de mogelijkheid om met creditcard te betalen.
Het volledige bedrag dient betaald te worden bij het ophalen van de auto.
Bij geen enkele vestiging is er de mogelijkheid om met creditcard te betalen.
Het volledige bedrag dient betaald te worden bij het ophalen van de auto.
Ik krijg een factuur over de aanbetaling, maar die zou verrekend worden bij de dealer of via mijn inruilauto, wat nu?
Het klopt dat u een factuur krijgt. Echter onderaan het bedrag staat een zin opgenomen waarin staat dat u deze factuur niet hoeft te betalen. U dient daarvoor uw factuur te openen, dan kunt u dit zelf terug lezen. Alleen als dit er niet staat dan moet u dit bedrag voordat aan ons vergoeden, daarna gaan wij over tot bestelling van de auto.
Hoe werkt Notarieel Betalen?
Koop je bij ons een nieuwe of gebruikte auto? Dan betaal je met iDeal. Jouw geld komt veilig op een derdengeldenrekening terecht, onder toezicht van Notarieel Betalen. De betaling is pas definitief als jij in de auto zit, 100% tevreden bent en met je vrijgeefcode de betaling definitief maakt.
Zo gaat het in zijn werk:
Na aflevering van de auto heb je 14 dagen bedenktermijn. Zo kan je de auto uitgebreid proberen. Zit de stoel niet lekker of kan de radio niet hard genoeg? Geen probleem. We komen de auto gewoon weer ophalen en je krijgt het aankoopbedrag van ons teruggestort op je rekening.
Zo gaat het in zijn werk:
- Met iDeal reken je het volledige aankoopbedrag af
- Het geld wordt op een derdengeldenrekening gezet
- Jij ontvangt een vrijgeefcode waarmee je de betaling kunt bevestigen of annuleren
- Als de auto in orde is maak je de betaling met de vrijgeefcode definitief
- Het aankoopbedrag wordt daarna door Notarieel Betalen naar Louwman overgemaakt
- Een notaris bewaakt het hele betaalproces
Na aflevering van de auto heb je 14 dagen bedenktermijn. Zo kan je de auto uitgebreid proberen. Zit de stoel niet lekker of kan de radio niet hard genoeg? Geen probleem. We komen de auto gewoon weer ophalen en je krijgt het aankoopbedrag van ons teruggestort op je rekening.
Schade
Waar moet ik mijn schade herstellen?
Om de schadelast beheersbaar te houden willen wij graag dat u de schade laat repareren door één van de aangesloten dealers van Louwman.
Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.
Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.
Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op gratis vervangend vervoer als u uw auto laat repareren door een bij Louwman aangesloten dealer en de reparaties langer dan 72 uur duren.
Mijn auto heeft schade, wat nu?
Heeft u schade? Dan kunt u gemakkelijk langsrijden bij de dichtstbijzijnde vestiging. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Sommige vestigingen pakken zelf geen schade op, maar zullen u doorverwijzen naar een schade partner. Hier kunt u dan terecht met uw schade. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Sommige vestigingen pakken zelf geen schade op, maar zullen u doorverwijzen naar een schade partner. Hier kunt u dan terecht met uw schade. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Wanneer kan ik voor schade intake langskomen?
Als u schade heeft aan uw auto, dan zal dit moeten worden bekeken bij een vestiging. Hiervoor kunt u het beste op een rustig moment (tussen 09:00 – 12:00 en 13:30 – 15:30 uur) bij een vestiging langsrijden. Houd er rekening mee dat u even moet wachten voor u aan de beurt bent. Er wordt dan een schaderapport opgemaakt, hier zijn wel kosten aan verbonden.
Er zijn 3 soorten “schade” waar u voor langs kunt rijden:
• Geschat schadebedrag om achterop een schadeformulier in te vullen (gratis, maar is voor de verzekering niet voldoende).
• Schade intake (afspraak maken voor reparatie).
• Taxatie waarbij een officieel taxatierapport gemaakt moet worden. Kosten zijn € 151,25 incl. BTW (€ 125,- excl. BTW) Dit volstaat voor de verzekering. Laat je de reparatie van de schade uitvoeren bij een Louwman Dealer, wordt de €151,25 in mindering van de werkzaamheden gebracht, dus dat bedrag krijg je dan als korting terugbetaald.
Er zijn 3 soorten “schade” waar u voor langs kunt rijden:
• Geschat schadebedrag om achterop een schadeformulier in te vullen (gratis, maar is voor de verzekering niet voldoende).
• Schade intake (afspraak maken voor reparatie).
• Taxatie waarbij een officieel taxatierapport gemaakt moet worden. Kosten zijn € 151,25 incl. BTW (€ 125,- excl. BTW) Dit volstaat voor de verzekering. Laat je de reparatie van de schade uitvoeren bij een Louwman Dealer, wordt de €151,25 in mindering van de werkzaamheden gebracht, dus dat bedrag krijg je dan als korting terugbetaald.
Handige documenten
De onderstaande documenten en formulieren helpen u met het zoeken naar of doorgeven van informatie.
Voorwaarden autoverzekering
Onze voorwaarden bestaan uit meerdere onderdelen. Deze onderdelen vormen samen één geheel.