Contact opnemen.

Contactgegevens

Waarmee kunnen wij u helpen?

Verandert er iets in uw situatie? Of heeft u schade? Laat het ons weten. Onze medewerkers helpen u graag.

Veelgestelde vragen

Betalen

Ik ontvang een boete van het RDW maar ik ben wel verzekerd, wat nu?
Ieder voertuig dient minimaal WA verzekerd te zijn. Het RDW is de instantie die controleert of iedereen wel verzekerd is. Indien blijkt dat een voertuig niet verzekerd is kunnen zij een boete opleggen.

Heeft u een brief ontvangen van het RDW? En bent u van mening dat u vanaf de genoemde datum wel verzekerd bent? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Artikel 34 WAM-verklaring
Indien blijkt dat u inderdaad verzekerd bent zullen wij een artikel 34 verklaring verstrekken. Op basis van deze verklaring weet het RDW dat u wel verzekerd bent geweest op de genoemde datum. De boete komt daarmee te vervallen.
Wat zijn de kosten voor een 'Zonder plannen' afspraak?
APK €29.95
Wintercheck €29.95
Aircocheck €39.95
Brandstofsysteem reiniging €24.95
Heeft uw een vraag over specifieke kosten neem contact op met uw vestiging
Wat zijn de mogelijkheden waarmee ik kan betalen bij de vestiging?
U kunt bij alle vestigingen betalen met de pin. Ook kunt u na een werkplaatsbezoek altijd met contact geld betalen en in een noodgeval is iDeal ook geen probleem.

Bij geen enkele vestiging is er de mogelijkheid om met creditcard te betalen.

Let op! Het volledige bedrag dienst betaald te worden bij het ophalen van de auto.

Schade

Waar moet ik mijn schade herstellen?
Om de schadelast beheersbaar te houden willen wij graag dat u de schade laat repareren door één van de aangesloten dealers van Louwman.

Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.

Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op gratis vervangend vervoer als u uw auto laat repareren door een bij Louwman aangesloten dealer en de reparaties langer dan 72 uur duren.
Mijn auto heeft schade, wat nu?
Heeft u schade? Dan kunt u gemakkelijk langsrijden bij de dichtstbijzijnde vestiging. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.

Sommige vestigingen pakken zelf geen schade op, maar zullen u doorverwijzen naar een schade partner. Hier kunt u dan terecht met uw schade. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Wanneer kan ik voor schade intake langskomen?
Als u schade heeft aan uw auto, dan zal dit moeten worden bekeken bij een vestiging. Hiervoor kunt u het beste op een rustig moment (tussen 09:00 – 12:00 en 13:30 – 15:30 uur) bij een vestiging langsrijden. Houd er rekening mee dat u even moet wachten voor u aan de beurt bent. Er wordt dan een schaderapport opgemaakt, hier zijn wel kosten aan verbonden.

Er zijn 3 soorten “schade” waar u voor langs kunt rijden:
• Geschat schadebedrag om achterop een schadeformulier in te vullen (gratis, maar is voor de verzekering niet voldoende).
• Schade intake (afspraak maken voor reparatie).
• Taxatie waarbij een officieel taxatierapport gemaakt moet worden. Kosten zijn € 151,25 incl. BTW (€ 125,- excl. BTW) Dit volstaat voor de verzekering. Laat je de reparatie van de schade uitvoeren bij een Louwman Dealer, wordt de €151,25 in mindering van de werkzaamheden gebracht, dus dat bedrag krijg je dan als korting terugbetaald.
Wat houd de groene kaart in?
Een groene kaart is een document of pasje dat door de verzekeraar wordt afgegeven. Met de groene kaart kan eenvoudig worden aangetoond dat een voertuig verzekerd is. De groene kaart dient uitgeprint te zijn (aantonen op je mobiel/tablet of andere apparaten is niet voldoende) en moet je altijd bij hebben wanneer je met de auto onderweg bent. Het is een internationaal document, in heel Europa word dezelfde opzet gebruikt zodat het altijd duidelijk is en in het buitenland dus goed te lezen is door o.a. de politie. Alleen bij schade is de groene kaart nodig, dus niet bij onderhoud of APK o.i.d..

Opzeggen / overstappen

Wat is mijn opzegtermijn?
Wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Uw opzegtermijn is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. U kunt als volgt bepalen wat uw opzegtermijn is.

  • Nadat u de polis heeft aangevraagd, heeft u 14 dagen de tijd om de verzekering ongedaan te maken (14 dagen bedenktijd). Als u gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan bent u niet verzekerd geweest.
  • Na het eerste jaar kunt u elke dag uw verzekering opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 60 dagen.
  • Uw verzekering eindigt zodra u naar het buitenland verhuist.
  • Uw verzekering eindigt ook zodra u er geen belang meer bij heeft. Een autoverzekering eindigt bijvoorbeeld als u uw auto verkoopt of als uw auto total loss is. Geeft u dit wel altijd aan ons door!
  • U betaalt alleen premie voor de dagen dat u verzekerd bent. Eventueel teveel betaalde premie storten wij aan u terug.
Krijg ik mijn teveel betaalde premie terug?
Stel: u heeft uw verzekering bij ons beëindigd, maar u heeft wel al een maand of een jaarpremie voldaan. Wat gebeurt er dan met uw geld?

U krijgt dan van ons het geld van de dagen die u niet meer verzekerd bent, maar wel heeft betaald gewoon terug.

Handige documenten


De onderstaande documenten en formulieren helpen u met het zoeken naar of doorgeven van informatie.
Cookie overzicht
Op deze website gebruiken we verschillende soorten cookies. Een cookie is een klein bestand dat op uw computer wordt bewaard. Een cookie houdt gegevens bij, bijvoorbeeld van de verschillende pagina’s die u op deze website bezoekt. Met de gegevens die we bewaren gaan we heel voorzichtig om. Bovendien kunt u zelf aangeven wat we wel en niet mogen volgen. Dat doet u door het standaard- of het persoonlijke cookie-pakket te kiezen.

Dit zijn alle cookies die we op deze website gebruiken:
Welke partij
Type
Doel cookie
Houdbaar
Welke partijLouwman
TypeFunctionele cookie
Doel cookieGebruik van website
Houdbaar1 jaar
Welke partijHotjar
TypeNiet-functionele cookie
Doel cookieVerzamelen van statistieken
Houdbaar1 jaar
Welke partijGoogle Analytics
TypeNiet-functionele cookie
Doel cookieVerzamelen van statistieken
Houdbaar26 maanden
Welke partijDoubleClick
TypeNiet-functionele cookie
Doel cookieVerzamelen van statistieken
Houdbaar24 maanden
Welke partijFacebook
TypeNiet-functionele cookie
Doel cookieVerzamelen van statistieken
Houdbaar3 maanden