Wat zijn de mogelijkheden waarmee ik kan betalen bij de vestiging?
U kunt bij alle vestigingen betalen met de pin en in een noodgeval is iDeal ook geen probleem. Voor uw en onze veiligheid accepteren wij geen contact geld en er is ook geen contant geld op de Louwman vestigingen aanwezig. Lees meer over de betaalmogelijkheden.
Bij geen enkele vestiging is er de mogelijkheid om met creditcard te betalen.
Het volledige bedrag dient betaald te worden bij het ophalen van de auto.
Ik krijg een factuur over de aanbetaling, maar die zou verrekend worden bij de dealer of via mijn inruilauto, wat nu?
Het klopt dat u een factuur krijgt. Echter onderaan het bedrag staat een zin opgenomen waarin staat dat u deze factuur niet hoeft te betalen. U dient daarvoor uw factuur te openen, dan kunt u dit zelf terug lezen. Alleen als dit er niet staat dan moet u dit bedrag voordat aan ons vergoeden, daarna gaan wij over tot bestelling van de auto.
Hoe werkt Notarieel Betalen?
Koop je bij ons een nieuwe of gebruikte auto? Dan betaal je met iDeal. Jouw geld komt veilig op een derdengeldenrekening terecht, onder toezicht van Notarieel Betalen. De betaling is pas definitief als jij in de auto zit, 100% tevreden bent en met je vrijgeefcode de betaling definitief maakt.
Zo gaat het in zijn werk:
Met iDeal reken je het volledige aankoopbedrag af
Het geld wordt op een derdengeldenrekening gezet
Jij ontvangt een vrijgeefcode waarmee je de betaling kunt bevestigen of annuleren
Als de auto in orde is maak je de betaling met de vrijgeefcode definitief
Het aankoopbedrag wordt daarna door Notarieel Betalen naar Louwman overgemaakt
Een notaris bewaakt het hele betaalproces
Na aflevering van de auto heb je 14 dagen bedenktermijn. Zo kan je de auto uitgebreid proberen. Zit de stoel niet lekker of kan de radio niet hard genoeg? Geen probleem. We komen de auto gewoon weer ophalen en je krijgt het aankoopbedrag van ons teruggestort op je rekening.
Schade
Waar moet ik mijn schade herstellen?
Om de schadelast beheersbaar te houden willen wij graag dat u de schade laat repareren door één van de aangesloten dealers van Louwman.
Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.
Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op gratis vervangend vervoer als u uw auto laat repareren door een bij Louwman aangesloten dealer en de reparaties langer dan 72 uur duren.
Mijn auto heeft schade, wat nu?
Heeft u schade? Dan kunt u gemakkelijk langsrijden bij de dichtstbijzijnde vestiging. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Sommige vestigingen pakken zelf geen schade op, maar zullen u doorverwijzen naar een schade partner. Hier kunt u dan terecht met uw schade. Zij zullen dan een schade intake uitvoeren en u een schatting geven van de kosten en duur van de reparatie. Hier kunt u dan een vervolgafspraak voor maken.
Wanneer kan ik voor schade intake langskomen?
Als u schade heeft aan uw auto, dan zal dit moeten worden bekeken bij een vestiging. Hiervoor kunt u het beste op een rustig moment (tussen 09:00 – 12:00 en 13:30 – 15:30 uur) bij een vestiging langsrijden. Houd er rekening mee dat u even moet wachten voor u aan de beurt bent. Er wordt dan een schaderapport opgemaakt, hier zijn wel kosten aan verbonden.
Er zijn 3 soorten “schade” waar u voor langs kunt rijden: • Geschat schadebedrag om achterop een schadeformulier in te vullen (gratis, maar is voor de verzekering niet voldoende). • Schade intake (afspraak maken voor reparatie). • Taxatie waarbij een officieel taxatierapport gemaakt moet worden. Kosten zijn € 151,25 incl. BTW (€ 125,- excl. BTW) Dit volstaat voor de verzekering. Laat je de reparatie van de schade uitvoeren bij een Louwman Dealer, wordt de €151,25 in mindering van de werkzaamheden gebracht, dus dat bedrag krijg je dan als korting terugbetaald.
Handige documenten
De onderstaande documenten en formulieren helpen u met het zoeken naar of doorgeven van informatie.
Om u zo goed mogelijk te helpen gebruiken wij verschillende soorten cookies. Naast de standaard cookies die nodig zijn om de website te tonen kunt u ook kiezen voor persoonlijke cookies. Die gebruiken wij om de website zo goed mogelijk op u af te stemmen. Bovendien gebruiken we deze cookies voor websiteverbeteringen en marketingdoeleinden.
Op deze website gebruiken we verschillende soorten cookies. Een cookie is een klein bestand dat op uw computer wordt bewaard. Een cookie houdt gegevens bij, bijvoorbeeld van de verschillende pagina’s die u op deze website bezoekt. Met de gegevens die we bewaren gaan we heel voorzichtig om. Bovendien kunt u zelf aangeven wat we wel en niet mogen volgen. Dat doet u door het standaard- of het persoonlijke cookie-pakket te kiezen.
Dit zijn alle cookies die we op deze website gebruiken: