Coronavirus Onze werkplaatsen zijn open en onze showrooms zijn geopend op afspraak. Meer informatie
 

Contact opnemen

Contactgegevens

Waarmee kunnen wij u helpen?

Verandert er iets in uw situatie? Of heeft u schade? Laat het ons weten. Onze medewerkers helpen u graag.

Veelgestelde vragen

Afsluiten

Heb ik een eigen risico?
Als u alleen WA verzekerd bent heeft u geen eigen risico. Het eigen risico geldt alleen voor schade aan uw eigen auto en dus niet voor schade aan anderen of andermans spullen.

Bent u WA + Casco Beperkt of WA + Casco Compleet verzekerd? U heeft geen eigen risico indien u bij schade de auto laat repareren via uw Louwman dealer.

Laat u de schade ergens anders repareren? Dan heeft u een eigen risico van € 150,-. Voor een ruitvervanging geldt altijd een eigen risico van € 75,-, ook bij reparatie door een Louwman dealer.

Betalen

Ik ontvang een boete van het RDW maar ik ben wel verzekerd, wat nu?
Ieder voertuig dient minimaal WA verzekerd te zijn. Het RDW is de instantie die controleert of iedereen wel verzekerd is. Indien blijkt dat een voertuig niet verzekerd is kunnen zij een boete opleggen.

Heeft u een brief ontvangen van het RDW? En bent u van mening dat u vanaf de genoemde datum wel verzekerd bent? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Artikel 34 WAM-verklaring
Indien blijkt dat u inderdaad verzekerd bent zullen wij een artikel 34 verklaring verstrekken. Op basis van deze verklaring weet het RDW dat u wel verzekerd bent geweest op de genoemde datum. De boete komt daarmee te vervallen.

Schade

Waar moet ik mijn schade herstellen?
Om de schadelast beheersbaar te houden willen wij graag dat u de schade laat repareren door één van de aangesloten dealers van Louwman.

Met dit bedrijf hebben wij afspraken gemaakt voor schadehersteltarieven en vervangend vervoer, bovendien heeft u bij dit bedrijf geen eigen risico (tenzij anders vermeld op het polisblad) en betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks uit.

Als reparatie niet mogelijk is of economisch onverantwoord is, dan vergoeden wij in geld.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
U heeft recht op gratis vervangend vervoer als u uw auto laat repareren door een bij Louwman aangesloten dealer.

Opzeggen / overstappen

Wat is mijn opzegtermijn?
Wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Uw opzegtermijn is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. U kunt als volgt bepalen wat uw opzegtermijn is.

  • Nadat u de polis heeft aangevraagd, heeft u 14 dagen de tijd om de verzekering ongedaan te maken (14 dagen bedenktijd). Als u gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan bent u niet verzekerd geweest.
  • Na het eerste jaar kunt u elke dag uw verzekering opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 60 dagen.
  • Uw verzekering eindigt zodra u naar het buitenland verhuist.
  • Uw verzekering eindigt ook zodra u er geen belang meer bij heeft. Een autoverzekering eindigt bijvoorbeeld als u uw auto verkoopt of als uw auto total loss is. Geeft u dit wel altijd aan ons door!
  • U betaalt alleen premie voor de dagen dat u verzekerd bent. Eventueel teveel betaalde premie storten wij aan u terug.
Krijg ik mijn teveel betaalde premie terug?
Stel: u heeft uw verzekering bij ons beëindigd, maar u heeft wel al een maand of een jaarpremie voldaan. Wat gebeurt er dan met uw geld?

U krijgt dan van ons het geld van de dagen die u niet meer verzekerd bent, maar wel heeft betaald gewoon terug.

Handige documenten


De onderstaande documenten en formulieren helpen u met het zoeken naar of doorgeven van informatie.