Welkom bij LouwmanWelkom bij Louwman
Drie jaar na de overname door Louwman Dealer Group is het tijd voor de volgende stap in de samensmelting van Van Dorst en Louwman. Een naamswijziging.

Van Dorst Automotive gaat verder onder de naam Louwman Dealerbedrijven

  • Vertrouwde kwaliteit & service
  • Bijna 100 jaar ervaring
  • Een nog breder aanbod
  • Meest complete service
  • Service card
Sluit dit bericht
 
HomeOnderhoudTerugroepactie
 

Terugroepactie

Een terugroepactie ontvangen. Wat nu?

Het kan helaas ook voor komen dat uw auto defecten vertoond en hiermee niet voldoet aan de strenge kwaliteitsnormen. In dat soort gevallen zal de fabrikant een terugroepactie op touw zetten. Bij een terugroepactie dienen alle soortgelijke modellen terug te worden gebracht naar de fabriek om de kapotte onderdelen te kunnen herstellen. Om er voor te zorgen dat kwaliteit en veiligheid gewaarborgd blijft, dienen alle terugroepacties van een merk te worden geregistreerd bij het RDW. De controle en eventuele aanpassingen worden kosteloos door ons als dealer gedaan. Na het uitvoeren van de reparatie en/of vervanging wordt hiervan een aantekening gemaakt in het onderhoudsboekje. Heeft u een brief ontvangen? Lees hieronder welke stappen u het beste kunt nemen. Wij onderscheiden twee soorten terugroepacties in de onderstaande campagnes.

Service terugroepactie

Bij een service terugroepactie dient er een meldingsplicht te worden gemaakt aan de overheid waarmee een oproep wordt gedaan om uw auto bij uw dealer kosteloos te laten controleren en repareren, omdat uw veiligheid daarbij gevaar loopt. Wanneer uw auto door het probleem onverhoopt schade aanbrengt aan uw veiligheid of het milieu voldoet deze niet meer aan de wetgeving. Aan een service terugroepactie zit geen einddatum.

U kunt hiermee dus te allen tijde terecht bij één van onze dealers. Op zo'n moment wordt u als klant via een aangetekende brief op de hoogte gebracht van een mogelijk probleem en de wijze waarop deze verholpen dient te worden. Zo zal u worden uitgenodigd voor het maken van een afspraak met uw dealer. Voor uw eigen veiligheid is het van belang dat u direct actie onderneemt. U kunt het beste contact op nemen met uw Louwman dealer. Klik hier voor de contactgegevens van uw Louwman vestiging.

Service campagne

Ook bij een service campagne dient er een meldingsplicht te worden gedaan aan de overheid van de terugroepactie. Bij een service campagne werkt een aspect in de auto niet naar behoren, maar is dit niet van invloed op de veiligheid van de berijder. U kunt hierbij denken aan de navigatie die defecten vertoond. Wanneer blijkt dat het probleem bij meerdere auto's van hetzelfde model speelt biedt de dealer een service gerichte terugroepactie aan.

U ontvangt net als bij de service terugroepactie een brief waarmee u op de hoogte wordt gebracht van de terugroepactie. De reparatie valt ook onder de garantie. Het is echter wel een service gerichte campagne, die na verloop van tijd zal verlopen. Dus wanneer u na de einddatum het probleem wilt laten verhelpen is de kosteloze controle/modificatie niet meer mogelijk.

Om te voorkomen dat u te laat komt voor een service campagne adviseren wij u na het ontvangen van de brief zo snel mogelijk een afspraak te maken in één van onze vestigingen.