Louwman Service Card
Bijna 100 jaar ervaring
51 locaties
Inruilen altijd mogelijk
Officieel merkdealer
U bent hier: HomeAanbodSuzukiIgnis

Filter in 3110 auto's

Merk en model  
meer merken tonen
minder merken tonen
Brandstof  
Prijs  
Transmissie  
Soort  
Carrosseriesoort  
Type  
Vestiging  
Bouwjaar  
Kilometerstand  
Opties  
Kleur  
Trefwoord  
 
 
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
1.3-16V GLS Spirit
€ 3.598
Louwman Zoetermeer
079-3203040
Open filters

Suzuki Ignis
€ 3.598

1.3-16V GLS Spirit

  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
     
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Ignis
bouwjaar
maart 2006
kenteken
40-KKB-4
km-stand
148.094
brandstof
Benzine
transmissie
Handgeschakeld
carrosserie
Hatchback 5-drs
kleur
Grijs
Uitrusting & optiesSpecificatiesFinancieringVoertuighistorierapport
Interieur & Comfort
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achterbank verstelbaar
  • Airbag bestuurder
  • Airco
  • Hoofdsteunen actief
  • Stuurbekrachtiging
Exterieur
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Lichtmetalen velgen
Veiligheid
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Stuurbekrachtiging
Infotainment
    Overige opties
    • Alarm klasse 1(startblokkering)
    Technische specificaties
    Cilinderinhoud
    1.328
    Aantal cylinders
    4
    Max. vermogen
    94 pk
    Aantal versnel.
    5
    Gewicht
    930 kg
     
    Prestaties
    Acceleratie 0-100 km/u
    13 sec.
    Verbruik snelweg
    5.5 l/100km
    Verbruik stad
    8.3 l/100km
    Verbruik gecombineerd
    6.5 l/100km
    Topsnelheid
    160 km/u
    Tankinhoud
    41 liter
    CO2 uitstoot
    154 g/km
    Energielabel
    D
     
    Afmetingen
    Breedte
    163
    Hoogte
    161
    Lengte
    389
    Max. toelaatbare massa
    540
    Min. inhoud bagageruimte
    Max. inhoud bagageruimte
    Ledig gewicht
    930 kg
    Max. aanhanger geremd
    800
    Max. aanhanger ongeremd
    350
    Max. dakbelasting
    Wielbasis
    236
    389cm
     
    163cm
     
    161cm
     

    Financiering calculator

    Aankoopbedrag
    €  3.598
    Aanbetaling / Inruil
    €  
     
    Looptijd
    Slotsom
    €  
     
    Kredietsom
    €  
    Uw maandlasten
    €  
    Geld lenen kost geld
    Voorbeeld berekening
    Contantprijs
    € 3.598,-
    € 3.598,-
    Aanbetaling
    € 900,-
    € 0,-
    Totaal
    kredietbedrag
    € 2.699,-
    € 3.598,-
    Jaarlijkse
    kostenpercentage
    6,9%
    6,9%
    Debetrentevoet
    € 486,-
    € 648,-
    Looptijd
    in maanden
    48
    48
    Termijnbedrag
    Niet mogelijk
    € 66,-
    Slottermijn
    € 810,-
    € 1.079,-
    Totaal
    te betalen bedrag
    € 3.184,-
    € 4.246,-
     
     
     
    CARFAX is werelds grootste partij op het gebied van autohistorische informatie en geeft u als autokoper inzicht in de geschiedenis van een gebruikte auto. Louwman werkt samen met CARFAX en daarom kunt u gratis dit rapport (t.w.v. € 14,99) inzien voor iedere occasion. Zo bent u nog beter geïnformeerd over deze auto en kunt u met een gerust hart een keuze maken voor een Louwman occasion. U vindt het rapport bij ieder voertuig via de link “Bekijk gratis voertuighistorierapport” hierboven.

    Omschrijving en bijzonderheden

    Presentatoren van autoprogramma's laten graag zien hoe ze in alle luxe Europa doorkruizen in Aston Martins, Ferrari's en andere exoten. Ook de Autozine-redactie reed vorige jaar nog per Mercedes CLK naar de Autosalon van Genève. Ook dit jaar staat een bezoek aan de belangrijkste autoshow ter wereld op het programma, maar nu met een uiterst bescheiden vervoermiddel. Zou het ook lukken met een Suzuki Ignis?

    Dat de Suzuki Ignis zich leent voor lange afstanden is eerder bewezen met de Ignis Sport in een zonovergoten rit naar Monaco. Dit keer staan de besneeuwde bergtoppen van Zwitserland op het programma en daarom valt de keuze op de vierwielaangedreven uitvoering. In Nederland wordt een dergelijke voorziening aangeprezen als veiligheidsvoorziening bij extreme weersomstandigheden. Maar met de zachte winters van de laatste jaren, valt het daadwerkelijke nut hiervan in twijfel te trekken. De weersvoorspelling voor Zwitserland meldt zware sneeuwval in bittere kou. Daarom wordt de testauto voorzien van winterbanden en gaan voor alle zekerheid sneeuwkettingen mee.

    De Ignis is een wonderlijke mengvorm van hatchback, ruimteauto en terreinauto. De naam doet nog steeds denken aan keukengerij. Welk autotype het ook is: alle drie bieden veel ruimte. Een fotouitrusting plus bagage voor drie dagen past gemakkelijk achterin. Het interieur bied voldoende ruimte voor een flinke voorraad snacks. De bekerhouders in de deuren zijn zo groot, dat er literflessen in passen!

    De Ignis 4x4 is alleen leverbaar als 5-deurs en dat maakt de toegang tot de achterbank eenvoudig. Daar is voldoende ruimte voor twee volwassenen, maar niet zoveel dat het uitnodigend is op een lange rit als deze. De voorstoelen hebben weinig verstelmogelijkheden en bieden niet de zijdelingse steun van de sportstoelen van de Ignis Sport. Het stuurwiel is helemaal niet verstelbaar. Desondanks zit ondergetekende prima en is de Suzuki klaar voor vertrek.

    Zonsopgang
    Het verkeer rond Antwerpen en Brussel zou voor een flinke vertraging kunnen zorgen. Daarom begint de rit 's ochtends vroeg, nog voor zonsopgang. Het blijft wonderlijk dat op dit onmogelijke uur al veel verkeer op de weg is.

    Al tijdens de eerste kilometers weet de Ignis 4x4 aangenaam te verrassen. Normaal gesproken is het goed te merken wanneer een auto vierwielaandrijving heeft. De kracht van de motor wordt naar de voor- en achterwielen overgebracht en door de extra mechaniek dat daarvoor nodig is, rolt een dergelijke auto in de regel minder makkelijk over de weg. Bovendien vraagt vierwielaandrijving meer motorvermogen en dus ook meer brandstof. De Ignis 4x4 negeert dit allemaal fijntjes en glijdt over de snelweg alsof het een kleine limousine is! Zelfs op hoge snelheid, dringt zich het gevoel op dat het best harder kan. De dag is nog jong, dus daarvoor zijn nog genoeg mogelijkheden!

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Na kort oponthoud door werkzaamheden aan de Antwerpse ring, is ook Brussel nog voor de ochtendspits gepasseerd. Nu volgt het saaiste deel van de rit: de bijna 200 km lange snelweg E411 die België van links boven naar rechts onder doorkruist. Volgens het centrale display onder de voorruit vriest het buiten 15 graden en op deze saaie snelweg zit het tempo er goed in. Mede daarom wordt de geplande voordelige tankstop in Luxemburg niet gehaald. Met de wijzer al over de "E", wijst het navigatiesysteem de weg naar een piepklein tankstationnetje in een nabij gehuchtje. Het zou een lange stop worden, want het slot van de tankdop is vastgevroren. Te veel kracht en de contactsleutel kan breken, te weinig en de test eindigt hier. Pas na kordaat optreden van de pomphouder geeft de tankdop zich gewonnen. Geen handig systeem, zo'n tankdop met eigen slot.

    White road
    Met een volle tank kan de snelheid flink worden opgevoerd en is Luxemburg nog geen uur later gepasseerd. In Frankrijk wordt het landschap bergachtig. Bij steile hellingen op de snelweg, zijn speciale rijstroken aangelegd voor langzaam verkeer. Vrachtwagens halen hier volgens de waarschuwingsborden nog geen 30 km/u. Maar ook de Ignis heeft moeite met de hellingen. In de vijfde versnelling loopt de snelheid terug tot 100 km/u en alleen in het vierde verzet is plankgas nog 120 km/u haalbaar. Bovendien blijkt de hoge Ignis zeer gevoelig te zijn voor zijwind. Het stuur moet vooral op bruggen stevig worden vastgehouden en dan nog slingert de auto soms listig.

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Met deze kou, de tegenwind, de hellingen en de hoge gemiddelde snelheid ligt het verbruik rond de 1 op 8 en zijn nog diverse tankstops nodig voordat de eerste geplande stop wordt bereikt. De "White Road", die van Frankrijk naar Zwitserland loopt, is een indrukwekkende aaneenschakeling van lange tunnels en enorme bruggen door een adembenemend berglandschap. Wie wil weten hoe dergelijke enorme constructies zijn gebouwd, kan terecht bij een ufo-vorming informatiecentrum aan de voet van één van de bruggen. Helaas is alle informatie in het Frans, maar de foto's zeggen genoeg.

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Na nog eens twee uur rijden is het hotel in Genève bereikt. Dankzij de prima stoelen en de stille motor was de rit nauwelijks vermoeiend. Als het navigatiesysteem aangeeft dat de Mont Blanc 83 km verderop ligt, is de verleiding daarom groot direct weer achter het stuur te kruipen en nog een paar foto's te schieten voor het thuisfront. Het verstand wint het echter van het gevoel, want het bezoek aan de Autosalon vraagt veel energie.

    Autosalon
    De volgende dag wacht de grootste uitdaging van de hele reis. Het hotel en tentoonstellingsgebouw liggen 15 km van elkaar, maar de rit zou dik 2 uur duren. De presentator van het enige Engelstalige radiostation in de regio, WRG FM 88.4, meldt opgewekt dat alle wegen rondom Genève zijn verstopt door verkeer voor de Autosalon. Auto's met kentekens uit alle windstreken kruipen langzaam richting de parkeerplaatsen. Natuurlijk spreken de verkeersregelaars van dit Internationale evenement geen woord Engels en is de verwarring onder de journalisten compleet. Wie moet waar heen? Waar vertrekt de pendelbus? En hoe nu naar de ingang?

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Aan het einde van de dag staat de Ignis als één van de laatste auto's trouw te wachten op een koude en donkere parkeerplaats. Luttele meters verderop ligt het vliegveld waar de privé-jets van de kopstukken uit de autoindustrie alweer huiswaarts gaan. Wij blijven nog een nachtje in Genève om de volgende dag via de wintersportgebieden terug naar Nederland te rijden.

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Een hachelijke onderneming
    Die nacht vriest het 28 graden en valt er zo'n anderhalve meter sneeuw. In de parkeervakken voor het hotel staan slechts sneeuwduinen waar spiegels en antennes uit steken. Wat volgt is een hachelijke onderneming van uitgraven, moeizaam starten en duwen tot de auto vrij komt uit de sneeuw. Tenminste, voor de meeste hotelgasten. De Ignis start probleemloos en komt als enige op eigen kracht vrij uit de sneeuwhoop. Wanneer zelfs de Fransozen als bij toverslag in vloeiend Engels om hulp blijken te kunnen vragen, wil de Ignis best de helpende hand bieden.

    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Suzuki Ignis (2003 - 2007)
    Met de gedrevenheid van de Citroën-verkoper uit de TV-reclames, vertelt ondergetekende trots dat dit één van de voordeligste vierwielaandrijvers op de Nederlandse markt is. Omdat het geen terreinauto is, staat de Ignis op relatief smalle banden en dat is een voordeel in de sneeuw. De wieldruk per vierkante centimeter is hoog, waardoor de auto niet op de sneeuw rijdt maar er doorheen snijdt. Als dank geeft één van de hotelgasten tips over de mooiste route naar de snelweg.

    Wintersport
    Tijdens een rit over slingerende bergweggetjes weet de Ignis nog meer te overtuigen dan op de heenweg. Op de snelweg is de Ignis "slechts" verrassend snel en comfortabel voor een auto in deze prijsklasse, maar hier worden alle verwachtingen overtroffen. Geen helling is te gek en geen sneeuwmassa te groot. Het is wel even schrikken als de fotograaf tot aan de knieën in de sneeuw zakt om een foto vanaf de ideale positie te maken!

    Ook in de diverse wintersportplaatsjes staat menig auto hopeloos te spartelen in de sneeuw. In de wetenschap dat de probleemloze Ignis ook nog eens veel goedkoper is dan de meeste van die auto's, is de voldoening enorm. Houd er echter wel rekening mee dat vierwielaandrijving geen wondermiddel is. Vooral dankzij de winterbanden is de grip enorm, maar op een ondergrond van puur ijs is ook een 4x4 reddeloos verloren. Bovendien is de Ignis voorzien van het eenvoudigste type vierwielaandrijving: aandrijving naar alle wielen, maar geen intelligente voorzieningen om de kracht optimaal te verdelen. Dit verklaart mede waarom de auto zo gunstig is geprijsd.

    Maart roert zijn staart
    Terug in Nederland blijkt ook hier het winterse weer toe te slaan. Het verkeer kruipt over de snelweg, waarvan alleen de rechter rijstrook nog wordt gebruikt. Met de ervaringen in Zwiterserland en Frankrijk stelt dit allemaal weinig voor en kiest de Ignis als enige de linker rijstrook. Dat is nog eens snel thuis door de spits! Als toegift demonstreert deze budget vierwielaandrijver in de stad dat een stoplichtsprint ook bij dit weer mogelijk is. Om 6 uur 's avonds staat de testauto weer veilig in de redactie-garage.

    Een dag later zou blijken dat menig journalist en persvoorlichter in Genève is blijven steken. Door het winterse weer in Nederland is vliegen onmogelijk en zetten de luchtvaartmaatschappijen bussen in om de gestrande reizigers thuis te krijgen. Net als bij het Engelse TV-programma "Top Gear" heeft de auto het vliegtuig verslagen!

    Conclusie
    "Het zal je meevallen", zei een woordvoerder van Suzuki vóór de rit van Nederland naar Genève. "De auto heeft alle verwachtingen overtroffen", luidt de conclusie drie dagen later. De enige echte nadelen zijn de zijwindgevoeligheid, de matige verstelmogelijkheden van stoelen / stuurwiel en het feit dat de autoradio geen MP3-bestanden kan afspelen.

    Verder is de Ignis een unieke auto die alle voordelen maar geen van de nadelen van een SUV biedt. Dat begint met de veel binnenruimte en de actieve veiligheid van vierwielaandrijving. Dankzij de riante uitrusting en stille motor is de auto ook uiterst comfortabel. De compacte afmetingen maken de Ignis praktisch in de stad. Voor dat alles vraagt Suzuki ook nog eens een zeer bescheiden bedrag.

    Afleverpakketten

    Louwman Basis € 0,-

    • Wettelijke garantie
    • Louwman Service Card (6)
    • Tenaamstellingskosten en leges
    • RDW gecontroleerde kilometerstand (2)
    • Controle van verlichting en vloeistoffen (incl. vervangen en/of bijvullen)
    • BOVAG 40 puntencheck (3)
    • Reiniging van in- en exterieur
    • Brandstof (min. 10l.)
    • Geldige APK (minimaal 6 maanden)

    Louwman Outlet € 299,-

    • Wettelijke garantie
    • BOVAG garantie (1) 3 maanden
    • Louwman Service Card (6)
    • Tenaamstellingskosten en leges
    • RDW gecontroleerde kilometerstand (2)
    • Controle van verlichting en vloeistoffen (incl. vervangen en/of bijvullen)
    • BOVAG 40 puntencheck (3)
    • Complete poetsbehandeling
    • Brandstof (min. 10l.)
    • Nieuwe APK bij aflevering
    • Onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema (€ 125,-)
    • Zomer/wintercheck
    • Mobiliteitspas

    Louwman Comfort € 599,-

    • Wettelijke garantie
    • BOVAG garantie (1) 6 maanden
    • Louwman Service Card (6)
    • Tenaamstellingskosten en leges
    • RDW gecontroleerde kilometerstand (2)
    • Controle van verlichting en vloeistoffen (incl. vervangen en/of bijvullen)
    • BOVAG 40 puntencheck (3)
    • Uitgebreide inspectie (Louwman 100 puntencheck) incl. rapport
    • Complete poetsbehandeling
    • Brandstof (halve tank)
    • Levenslange APK (4)
    • Nieuwe APK bij aflevering
    • Onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema
    • Zomer/wintercheck
    • Mobiliteitspas

    Louwman Premium € 899,-

    • Wettelijke garantie
    • BOVAG garantie (1) 12 maanden
    • Louwman Service Card (6)
    • Tenaamstellingskosten en leges
    • RDW gecontroleerde kilometerstand (2)
    • Controle van verlichting en vloeistoffen (incl. vervangen en/of bijvullen)
    • BOVAG 40 puntencheck (3)
    • Uitgebreide inspectie (Louwman 100 puntencheck) incl. rapport
    • Complete poetsbehandeling
    • Brandstof (volle tank)
    • Levenslange APK (4)
    • Nieuwe APK bij aflevering
    • Onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema
    • Zomer/wintercheck
    • Uitgebreid veiligheidspakket (5)
    • Nieuwe mattenset
    • Hybrid check
    • Mobiliteitspas

    Afleverpakketten

     

    Basis

    Outlet

    Comfort

    Premium

    Wettelijke garantie
    BOVAG garantie (1)
    -
    3 maanden
    6 maanden
    12 maanden
    Louwman Service Card (6)
    Tenaamstellingskosten en leges
    RDW gecontroleerde kilometerstand (2)
    Controle van verlichting en vloeistoffen (incl. vervangen en/of bijvullen)
    BOVAG 40 puntencheck (3)
    Reiniging van in- en exterieur
    -
    -
    -
    Complete poetsbehandeling
    -
    Brandstof
    min. 10l.
    min. 10l.
    halve tank
    volle tank
    Geldige APK (minimaal 6 maanden)
    -
    -
    -
    Levenslange APK (4)
    -
    -
    Nieuwe APK bij aflevering
    -
    Onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema
    -
    € 125,-
    Zomer/wintercheck
    -
    Uitgebreid veiligheidspakket (5)
    -
    -
    -
    Nieuwe mattenset
    -
    -
    -
    Hybrid check
    -
    -
    -
    Mobiliteitspas
    -
    Prijs
    € 0,-
     
    € 299,-
     
    € 599,-
     
    € 899,-
     


    1.
    Kijk op www.louwman.nl/bovag voor meer info + voorwaarden BOVAG garantie
    1.1
    3 maanden volgens "BOVAG voorwaarden" Op motor en versnellingsbak
    2.
    Bij elke Nederlands geleverd voertuig wordt de kilometerstand gecontroleerd aan de hand van het Tellerrapport van het RDW. Daarnaast controleren wij de onderhoudshistorie d.m.v. het serviceboekje en/of het werkplaatssysteem.
    3.
    Meer info over de BOVAG 40 puntencheck
    4.
    Inbegrepen zijn de wettelijke afmeldkosten. Eventuele kosten van gebreken vallen buiten deze dekking. Alleen geldig wanneer het voertuig bij een Louwman vestiging in onderhoud is/blijft.
    5.
    Dit pakket is o.a. voorzien van twee veiligheidshesjes, gevarendriehoek en lifehammer)
    6.
    Kijk op www.louwman.nl/servicecard voor alle voordelen van de Louwman Service Card

    Garanties & Zekerheden

    BOVAG
    BOVAGLouwman Dealerbedrijven is aangesloten bij de BOVAG-organisatie dit betekent voor u dat u deze occasion kunt kopen met zekerheid en garantie van BOVAG. Indien u hiervoor kiest bent u in ieder geval verzekerd van:

    • Minimaal 6 maanden garantie. Tegen meerprijs uit te breiden naar 12 maanden garantie.
    • 3 maanden garantie op reparatie en onderhoud.
    • Passend vervoer tijdens BOVAG-garantiewerkzaamheden.
    • Gratis onpartijdige BOVAG Bemiddeling bij een geschil over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en de Algemene Voorwaarden BOVAG.

    Vraag onze verkoopadviseurs naar de voorwaarden.

    meer informatie
    NAPGratis CARFAX rapport
    Gratis CARFAX voertuig historie rapportCARFAX is werelds grootste partij op het gebied van autohistorische informatie en geeft u als autokoper inzicht in de geschiedenis van een gebruikte auto. Louwman werkt samen met CARFAX en daarom kunt u gratis dit rapport (t.w.v. € 14,99) inzien voor iedere occasions. Zo bent u nog beter geïnformeerd over deze auto en kunt u met een gerust hart een keuze maken voor een Louwman occasion.

    Bekijk hier het gratis voertuig historie rapport.
    Door het kenteken op te zoeken via CARFAX krijgt u direct alle informatie over het autoverleden van uw toekomstige auto:
    - Zijn de kilometerstanden betrouwbaar (NAP)?
    - Is de auto gestolen geweest?
    - Heeft de toekomstige auto ooit schade gehad?
    - Zijn er openstaande terugroep acties?
    - Het aantal eigenaren dat de auto heeft gehad
    - Hoe de auto in het verleden gebruikt is, bijvoorbeeld als taxi of lease auto
    - De APK reparatie historie van de auto, inclusief de belangrijkste bevindingen tijdens deze APK

    Mogelijk ook interessant voor u:

    1.2 Comfort
    Benzine / Handgeschakeld / 14.015 km
    02-2017
    € 12.400
    1.2 Select
    Benzine / Handgeschakeld / 32.458 km
    05-2018
    € 12.975
    1.0-12V +
    Benzine / Handgeschakeld / 57.065 km
    01-2007
    € 3.650
    Wagon 1.4 VVT-i Linea Terra AIRCO
    Benzine / Handgeschakeld / 170.910 km
    03-2002
    € 3.650